12 maj 2012

Höstarmband, spiral rope av fancy jasperchips

Liksom många andra pärlare, köpte jag i början av min karriär på mig en hel del "chips", eftersom de såg så härliga ut. Problemet är bara att komma på vad man skall göra med dem, förutom att bara trä dem på en enkel wire. För några veckor sedan tänkte jag att antingen ger jag bort dem, eftersom jag ändå inte använder dem, eller också försöker jag komma på ett bra användningsområde för dem. Sagt och gjort - resultatet blev ett höstarmband i spiral rope (eller spiral stitch som det ibland kallas). Stenchipsen är gjorda av fancy jasper. Eftersom jag har mycket chips av olika halvädelstenar och även i glas, så lär det bli fler sådana här armband i framtiden! Äntligen har jag funnit ett bra användningsområde för mina chips! Glad



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar